Norite pranešti naujieną?
gitana@krastietis.lt

Nemokama reklama


Plieno Sparnai

Facebook draugai

Vaiko pinigai – mitai ir tikrovė (0)

2017-12-31 16:31 | krastietis.lt

Pastaruosius mėnesius, Lietuva ošia ir stoja į priešingas barikadų puses. Ir viskas dėl taip vadinamo „Vaiko pinigų“ įstatymo. Tenka tik apgailestauti, jog vaiko pinigai tapo griaunama, o ne visuomenės susitelkimo jėga. Šį požiūrį ir visuomenės susipriešinimą lemia klaidingų ir dažnu atveju net melagingu žinučių transliavimas žiniasklaidoje.

Pirmiausia, noriu pabrėžti, jog vaiko pinigai, kaip universali išmoka šeimoms, nėra naujiena ar pramanas Europoje. Šių išmokų svarbą ir būtinumą, kovojant su vaikų skurdu ir socialine atskirtimi, yra įrodęs ne vienas pasaulyje gerai žinomas ekonomistas. Vienas jų,  profesorius T. Atkinson, savo darbuose nagrinėjantis socialinės nelygybės ir gerovės valstybės klausimus. Pasak jo, efektyviausias būdas stabdyti vaikų skurdą ir socialinę atskirtį – visoms šeimoms mokėti universalią vaikų išmoką arba taip vadinamus, vaikų pinigus. Kitaip tariant, skirstymas šeimų į vargetas ir turtinguosius, šeimos politikos klausimais, nėra pateisinamas teisingumo klausimu. Tenka tik paminėti, jog šiandien skursta arba socialinę riziką patiria kas trečias vaikas šalyje. Šie skaičiai neramina, tačiau yra aiškus įrodymas mums, jog turime, tiksliau – jau turėjome šią išmoką mokėti seniau.

Verta paminėti, jog vienas iš plačiai žiniasklaidoje paskleistų mitų – šios paramos netikslingumas. Anaiptol, vaiko pinigai – tikslinga ir orientuota į atskirties mažinimą priemonė, kuri taikoma absoliučioje daugumoje Europos šalių. Todėl netiesa, kad vaiko pinigai didins asocialių, iš pašalpų gyvenančių šeimų gretas, kadangi vaiko pinigus gaus didžioji dalis šalies šeimų. Asocialios šeimos sudaro labai mažą dalį Lietuvos visuomenės ir joms vaiko pinigai bus ribojami pagal konkretų atvejį. Būtina suprasti, jog ši parama universali: vienoms šeimos padės lipti iš skurdo, kitoms – jį mažinti.

Antras, pakankamai gajus mitas – biurokratinė procedūra, kurios bus būtina imtis, siekiant gauti vaiko pinigus. Tačiau, ši procedūra nesiskirs nuo bet kokios kitos elektroninės valdžios procedūros: reikės asmens duomenų ir banko sąskaitos numerio, į kurią pervedami pinigai. Šiuos duomenis reiks pateikti ne kasmet, o tik vieną kartą. Net pavėluotai pateikus informaciją pinigai bus išmokami už visą praeitą laikotarpį. Registraciją bus galima atlikti ne tik internetu, bet ir miesto bei rajono savivaldybėse.

Trečias, didžiausią visuomenės pasipriešinimą sukėlęs mitas – šeimos gyvenimo sąlygų tikrinimas. Sistema nesikeičia, juk ir dabar daugiavaikės šeimos gauna vaiko pinigus ir niekas jų netikrina be rimto pagrindo. Priminsiu, jog šalyje vystoma socialinės paramos sistema atsisako pernelyg didelio valstybės kišimosi į šeimą ir skatina paramos teikėjų ir jos gavėjų abipusį pasitikėjimą. Todėl, vaiko pinigai neturės jokios įtakos socialinių darbuotojų lankymuisi šeimose.

Ketvirtas mitas – vaikų pinigus galės gauti tik jų biologiniai tėvai. Šis mitas yra absoliučiai klaidingas, vaiko pinigai susieti su vaiku, o ne su jį auginančiais asmenimis. Tai reiškia, kad išmoka gaunama net jei vaiką augina seneliai, šeimyna, įtėviai ir pan.

Penktas ir pats svarbiausias mitas – PNPD pakeitimas vaiko pinigais sumažins bendrą šeimos krepšelį. Noriu pabrėžti, jog ši logika yra niekaip nepagrindžiama finansiškai. Sistema yra palanki mažai uždirbantiems, tačiau jau kitais metais – ji bus palanki ir vidutines pajamas gaunančioms šeimoms, kadangi vaiko pinigai bus palaipsniui didinami. Vaikus auginantys tėvai iki šiol galėjo susimažinti pajamų mokestį: neapmokestinamasis pajamų dydis už kiekvieną vaiką siekė 200 eurų, tokiu būdu dirbantiems tėvams už kiekvieną vaiką grįždavo iki 30 eurų. Kitaip tariant, ateinančiais metais, vaiko pinigais šeima turės tuos pačius 30 eurų, todėl jokie finansiniai praradimai neįmanomi. O kaip jau minėjau anksčiau, padidinus šią išmoką – šeimų finansinė situacija bus dar geresnė.

Ir pabaigai, valstybė papildomai prie dabar skiriamų lėšų skirs vaikams daugiau nei 100 mln. eurų. Matome, jog demografinės tendencijos šalyje tikrai labai niūrios, todėl kaip ir skelbėme LVŽS rinkiminėje programoje – ambicijos gerinti demografijos rodiklius neatsisakome. Todėl, pirmiausia, nebediskriminuosime šeimų dėl jų pajamų, mokėsime pinigus kiekvienam vaikui ir kasmet šią sumą, pagal ekonomines galimybes, didinsime.

Griežtai draudžiama kraštietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse, kopijuoti, dauginti, platinti ar kitaip atgaminti puslapio turinį be raštiško kraštietis.lt įkūrėjo sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti kraštietis.lt kaip pirminį informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią kraštietis.lt nuorodą.

Straipsnio žymos:

Komentarai (0)

Komentarų nėra


Rašyti komentarą

Už komentarų turinį tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę lankytojai, todėl kraštietis.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę. Mes pasiliekame teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus.

* - būtina užpildyti.


Visos teisės saugomos Visos teisės saugomos

Visos teisės saugomos. © 2014-2018 kraštietis.lt

Kopijuoti, dauginti, platinti ar kitaip atgaminti puslapio turinį galima tik gavus raštišką kraštietis.lt įkūrėjo sutikimą.

krastietis.lt - Raseinių naujienos vertinamos 5.0 balais iš 5 , remiantis 28 skaitovų vertinimais.