Norite pranešti naujieną?
gitana@krastietis.lt

Nemokama reklama


Facebook draugai

Pėsčiasis prieš traukinį: šansų išgyventi beveik nėra (0)

2018-05-30 11:36 | Gitana Martinavičienė

Jeigu galvojate, kad susidūrimo su traukiniu galima išvengti bet kada pasitraukiant nuo geležinkelio bėgių, labai klystate. Staiga į geležinkelį įžengusį žmogų traukinio mašinistas pastebės, tačiau praktiškai neturės jokios galimybės išvengti susidūrimo – traukinio stabdymo kelias neprilygsta automobilio.

Tik vienas neatsargus žingsnis į geležinkelio pervažą ar ėjimas bėgiais su ausinuku ausyse, ir skaudaus eismo įvykio išvengti nepavyks. Nauji elektriniai traukiniai važiuoja itin tyliai ir juos išgirsti nebe taip lengva kaip anksčiau. Nors Lietuvoje incidentų geležinkelio pervažose pastaraisiais metais mažėja, tačiau neatsakingas 92 proc. Europos pėsčiųjų elgesys šalia bėgių bei paskutinės nelaimės Zokniuose ir Naujininkuose (Lietuvoje) verčia galvoti, kad visuomenė vis dar neturi savisaugos prie geležinkelių jausmo.

Muzikai geležinkeliuose vietos nėra

Nors muzika – didžiausia greta bėgių ir traukinių esančių žmonių grėsmė, raginimai, priartėjus prie geležinkelio bėgių,

šjungti savo ausinuką ar išmaniojo telefono muzikos grotuvą lieka neišgirsti.
„Mėginame visuomenę perspėti apie geležinkelio pervažose tykančias grėsmes, tačiau dažnai šie bandymai lieka neišgirsti. Prieš vieną iš pastarųjų tragiškų žūčių geležinkelyje buvome išplatinę informaciją apie klausomos muzikos keliamą grėsmę kertant geležinkelį, o po kelių dienų įvyko skaudi nelaimė“, – savisaugos jausmo trūkumą akcentuoja Lietuvos transporto saugos administracijos Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus specialistas Eimantas Alminas.

Pasak pašnekovo, muzikos klausymas artėjant ir esant prie geležinkelio bėgių – didžiulė problema visame pasaulyje. Tačiau 8 mln. gyventojų turintis ir kasdien su žūtimis dėl muzikos klausymosi susiduriantis Bankokas pasitelkė išmaniąsias technologijas – programėlę „Safe and sound“.

„Iš pirmo žvilgsnio įprastas muzikos grotuvas telefone iš tikrųjų yra tam, kad apsaugotų muzikos besiklausančius pėsčiuosius, kai jie prisiartina prie kelio ar geležinkelio bėgių. Naudodamas GPS signalą grotuvas automatiškai reaguoja į situacijas, kai pėsčiasis priartėja prie judraus kelio ar geležinkelio bėgių ir tuo pat metu yra pritildoma muzika, kad būtų galima gerai girdėti artėjančius automobilius ar atvažiuojantį traukinį“, – sako E. Alminas.

Anot jo, visame Tailande programėle naudojasi 150 tūkst. žmonių ir tai tikrai gana veiksminga priemonė mažinant incidentų skaičių, kai bėgius kertantys pėstieji negirdi atvykstančio traukinio ar neatkreipia dėmesio į jį.

Metas galvoti apie modernesnius ženklus?

Tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos šalyse paplitę įspėjamieji ženklai, kurie taip pat atlieka ir prevencijos funkciją. Visgi  geležinkelių bėgių ženklai (kaip ir kelių) tapo įprasta aplinkos dalimi, jų siunčiama žinutė ar net patys ženklai dažnai tikslingai ar netikslingai ignoruojami.

„Didžiosios Britanijos saugos institucijos teigia, kad 75 proc. britų vairuotojų stebi išaugusią tendenciją, kad pėstieji tiesiog žengia į kelią žvelgdami į savo mobiliuosius telefonus. Todėl, pavyzdžiui, Vokietija po vieno tragiško įvykio įrengė perspėjančias juostas žvelgiantiems žemyn traukinių keleiviams, t. y. tiems, kurie naudojasi telefonais. Įdomu tai, kad artėjant traukiniui jos pradeda žybsėti ir taip perspėja apie tykantį pavojų“, – naujovę pristato ekspertas.

Panaši praktika pradėta taikyti Belgijoje, Olandijoje, taip pat Australijoje. Dar prie perėjų įrengiami garso varpeliai, iš anksto atkreipiantys pėsčiųjų dėmesį. Tai nepanaikina incidento grėsmės, tačiau prisideda prie tragiškų incidentų mažinimo prevencijos.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas, asocijuotasis profesorius Vidas Žuraulis neabejoja, kad išmaniųjų technologijų kūrėjai taip pat galėtų įsijungti į šios problemos sprendimą (svarbiausia – nepavėluoti).

„Perspėjančios juostos, manyčiau, būtų puikus sprendimas, veikiantis ne tik tiesiogiai, bet ir prevenciškai. Tokias perėjas būtų galima įrengti ir šalia mokyklų esančiose pėsčiųjų perėjose – ten, kur daug jaunimo, įnikusio į išmaniuosius įrenginius“, – sako V. Žuraulis.

Pašnekovo teigimu, netolimoje ateityje turėtų atsirasti komunikacijos tarp kelio / gatvės infrastruktūros objektų, pavyzdžiui, pėsčiųjų perėjos ir išmaniojo įrenginio, t. y. priartėjus prie perėjos įrenginys įspėtų, kad reikia atitraukti dėmesį nuo jo į realią aplinką arba bent jau per ausinuką grojama muzika pritiltų ar visiškai išsijungtų.

Lietuvos transporto saugos administracija

Griežtai draudžiama kraštietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse, kopijuoti, dauginti, platinti ar kitaip atgaminti puslapio turinį be raštiško kraštietis.lt įkūrėjo sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti kraštietis.lt kaip pirminį informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią kraštietis.lt nuorodą.

Komentarai (0)

Komentarų nėra


Rašyti komentarą

Už komentarų turinį tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę lankytojai, todėl kraštietis.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę. Mes pasiliekame teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus.

* - būtina užpildyti.


Visos teisės saugomos Visos teisės saugomos

Visos teisės saugomos. © 2014-2024 kraštietis.lt

Kopijuoti, dauginti, platinti ar kitaip atgaminti puslapio turinį galima tik gavus raštišką kraštietis.lt sutikimą.

krastietis.lt - Raseinių naujienos vertinamos 5.0 balais iš 5 , remiantis 32 skaitovų vertinimais.