Analizuojant Raseinių savivaldybės kokybės kontrolės sistemas nustatyta reikšmingų trūkumų (0)
Aukščiausiosios audito institucijos atlikta kasmetinė savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų atliekamų auditų išorinė peržiūra šiemet parodė, kad nė vienos iš vertintų tarnybų negalima įvertinti kaip veikiančios be trūkumų. Pastebima, kad pažangą, palyginti su ankstesnių metų išorinių peržiūrų rezultatais, padarė tik Zarasų rajono ir Druskininkų tarnybos, tačiau bendras audito kokybės lygis negerėjo.
Iš viso buvo vertinama 15 savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų (iš 60-ties), jas aukščiausioji audito institucija atrinko atsitiktinės atrankos būdu. Analizuojant kokybės kontrolės sistemas, reikšmingų trūkumų šiemet buvo nustatyta devyniose tarnybose (Ignalinos, Jurbarko, Kauno, Lazdijų, Raseinių, Vilniaus, Vilkaviškio rajonų, Druskininkų ir Marijampolės). Birštono tarnyba nebuvo vertinta, nes nepateikė šios sistemos veikimą įrodančių dokumentų. Vertinant atliktų auditų kokybę, daugiau nei pusėje tarnybų taip pat nustatyta reikšmingų nukrypimų nuo auditą reglamentuojančių teisės aktų. Dviejų tarnybų (Birštono ir Ignalinos rajono) atliktų auditų kokybės įvertinti aukščiausioji audito institucija negalėjo, nes buvo pateikti ne visi dokumentai.
Auditoriai pastebi, kad dalis savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų jau keletą metų vengia atlikti veiklos auditus, nors tai galėtų padėti viešojo sektoriaus subjektams efektyviau organizuoti veiklą ir taupyti lėšas. Taip pat matomas ryškus atotrūkis tarp skirtingą darbuotojų skaičių turinčių tarnybų – ten, kur dirba vienas darbuotojas, užtikrinti tinkamą audito kokybės lygį yra sunku.
Aukščiausioji audito institucija tarnyboms pateikė rekomendacijas, kurios padėtų gerinti atliekamų auditų kokybę. Institucijos nuomone, ši išorės priežiūros ataskaita gali būti naudinga ir savivaldybių tarybų nariams bei merams. Jiems siūloma inicijuoti susitikimus, aptarti išorinės priežiūros rezultatus ir priežastis, darančias neigiamą įtaką tarnybų veiklai ir atliekamų auditų kokybei. Apie išorinės peržiūros rezultatus taip pat informuotas Seimo Audito komitetas ir Savivaldybių asociacija.
Savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų išorinė peržiūra atliekama kasmet nuo 2005 m. Jos tikslas – įvertinti savivaldybių kontrolės ir auditų tarnybų sukurtas audito kokybės kontrolės sistemas, atliktų auditų kokybę ir padėti gerinti veiklos kokybę toms tarnyboms, kurioms ją užtikrinti sekasi sunkiau.
Griežtai draudžiama kraštietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse, kopijuoti, dauginti, platinti ar kitaip atgaminti puslapio turinį be raštiško kraštietis.lt įkūrėjo sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti kraštietis.lt kaip pirminį informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią kraštietis.lt nuorodą.
Komentarai (0)
Komentarų nėra
Rašyti komentarą
Už komentarų turinį tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę lankytojai, todėl kraštietis.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę. Mes pasiliekame teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus.